Belaukiant „Baltosios Ilties“: trys geriausios Dž. Londono knygų ekranizacijos

Jau visai netrukus, lapkričio 9 dieną, į Lietuvos kino ekranus atkeliaus animacinė rašytojo Dž. Londono knygos „Baltoji iltis“ („White Fang“) ekranizacija.

1906 m. išleisto romano ekranizacijos režisieriumi tapo „Oskarą“ už geriausią 2013 m. trumpametražį animacinį filmuką „Ponas Hublotas“ („Mr. Hublot“) pelnęs animatorius Alexandras Espigaresas.

Naujasis animatoriaus darbas pristatytas prestižiniame kino festivalyje „Sundance“, kuriame sulaukė pačių geriausių įvertinimų iš kino kritikų bei filmą žiūrėjusių kino mylėtojų. Žiūrovai gyrė netipinį animacijos pateikimą ir itin jautrią vilko ir žmogaus istoriją.

Filmas pasakoja apie indėnų žemėse augantį stiprų, gudrų ir ištikimą prijaukintą vilką – Baltąją Iltį. Vieną dieną Baltoji Iltis papuola į indėno Pilkojo Bebro rankas, kuris atveda vilką į savo kaimą. Tačiau Pilkojo Bebro kaimas tapo tik laikinais namais Baltajai Ilčiai. Visai netrukus gyvūnas apgaule parduodamas niekingam žiaurių ir nelegalių šunų kovų organizatoriui. Baltajai Ilčiai kiekviename žingsnyje tenka kovoti dėl išlikimo, ginti savo gyvybę ir kentėti nuo žmonių žiaurumo.

Belaukiant puikiai kino profesionalų įvertintos animacinės istorijos, siūlome susipažinti  su dar trimis Dž. Londono kūrinių kino ekranizacijomis.

„Konfliktas“ („Conflict“), 1936 m.1913 m. pasirodžiusį Dž. Londono romaną „Pamišęs žvėris“ („Abysmal Brute“) į kino ekranus 1936 m. perkėlė Holivudo režisierius D. Howardas, pavadinęs filmą „Konfliktas“.

Filmo siužetas pasakoja apie boksininką Peto (akt. John Wayne), kurį mažos pergalės atveda į profesionalaus bokso ringą. Ten jis susiduria su pačiais nuožmiausiais šalies kovotojais. Vienoje tokių kovų Peto sudaro sandėrį su boksininku Gasu (akt. Ward Bond), kad Petro pralaimės kovą, tačiau, sutikęs gražuolę Molę (akt. Jean Rogers), pagrindinis istorijos herojus pakeičia savo sprendimą ir išeina į ringą norėdamas įrodyti, jog jis yra geriausias. Toks neapgalvotas sprendimas gali Peto kainuoti ne tik honorarą, bet ir gyvybę.

„Kovotojas“ („The Fighter“), 1952 m.Žymusis dokumentinių filmų kūrėjas ir režisierius Herbertas Kline‘as 1952 m. sukūrė sportinę keršto dramą, paremtą trumpa 1911 m. Dž. Londono parašyta istorija „Meksikietis“.

Juostos istorija pasakoja apie talentingą boksininką Filipą Riveirą (akt. Richar Conte), kuris gedi savo nužudytos šeimos. Vyro mintyse sukasi tik viena mintis – negailestingas kerštas tiems, kurie į jo namus atnešė nelaimę. Todėl, norėdamas įgyvendinti savo užmojus, Filipas grįžta į ringą, kad užsidirbtų pakankamai pinigų vienam tikslui – ginklams, kurie, jo įsitikinimu, padės jam nubausti visus, prisidėjusius prie jo mylimiausių žmonių mirties.

„Šiaurės ašigalio imperatorius“ („The Emperor of the North Pole“), 1973 m.Legendinis Holivudo režisierius Robertas Aldrichas 1973 m. pristatė Dž. Londono memuarais paremtą pasakojimą „Kelias“ apie žmogiškumą ir tikrą valią.

Filmo siužetas vystosi Didžiosios ekonominės krizės metais, kai daugelis žmonių liko be darbo ir namų. Žmonės gyvena gatvėse, bando laimės ieškoti svetur. Tie, kurie nusprendžia iškeliauti į šiaurę, privalo patekti į traukinį, kuriame siautėja negailestingas geležinkelio prižiūrėtojas, šaltakraujiškai žudantis visus įsibrovėlius. Tačiau vieną dieną tarp nelegalių keliautojų atsiranda tas, kuris meta iššūkį sadistui, pražudžiusiam daug nekaltų žmonių.